Slovo starosty
Vážení spoluobčané, konec roku se závažně blíží, proto bych vás rád informoval o posledních novinkách v naší obci.
Našim dětem a vůbec všem, kteří používají lávku na Kamenci, jsme postavili nový chodník mezi lávkou a školou. Nejen pro příznivce fotbalu jsme srovnali terén u hřiště, s cílem postavit přístřešek bývalé celnice, který bychom měli fyzicky, bezúplatně, přebrat od státu na přelomu tohoto roku.
Dále pak pokračujeme s opravou domku č.p. 115, naproti Obecního úřadu, s cílem využití pro naše folkloristy i veřejnost a zkrášlení centra naší obce. Nechali jsme vyrobit kastlová okna ve starém stylu a dále pokračujeme s výstavbou nového komína a nového dřevěného stropu.
Za zmínku stojí také zavedení výroby v budově bývalé Zevety, s cílem zaměstnání místních žen. V současné době probíhá jednání s firmou KVARTAR, která současně v tomto Zpravodaji inzeruje. Tato firma se zabývá lisováním plastů a výrobou rybářských potřeb. Postupným zavedením výroby by se měla zvýšit zaměstnanost v obci, což je jedním z bodů našeho volebního programu.
Na závěr roku bych popřál všem občanům příjemné svátky.
Obec – plátce DPH
Od 1. ledna 2009 bude platná novela zákona o DPH č. 302/2008 Sb, kterou se ruší výjimka o tom, že obec není plátcem DPH. Podle novely se tak stane v roce 2009 poté, co obec dosáhne obratu 2 000 000 Kč. Ceny se o DPH zvednou u služeb, tzn. vodné, stočné a dříví. Výjimku tvoří nájemné, kde se DPH nebude započítávat. Ceny se nebudou zvedat u poplatků, tj. poplatek za odpad. Pro obec tato novelizace znamená jedině více práce pro úředníky a více finančních kontrol z Finančního úřadu. Všechny peníze, které budou na DPH od občanů vybrány, musí být Finančnímu úřadu bez výjimky vyplaceny.
Náklady na svoz a likvidaci odpadů v roce 2008
Do konce listopadu 2008 jsou náklady na svoz a likvidaci odpadu 535 000 Kč, z toho náklady svozovým firmám 460 000 Kč. Náklady na svoz jedné popelnice o objemu 110 litrů jsou 1320,- Kč za rok, 240 litrů 2163,- Kč za rok. Ostatní náklady jsou za svoz objemného, nebezpečného a tříděného odpadu (tj. plast, sklo). Část nákladů bude ještě v roce 2009 za drcení stavebních sutí (ta se vyváží k cestě do Zlatného), kde jsou předpokládané náklady asi 60 000 Kč. Naši obec finančně zatěžuje také vývoz odpadu, který se ukládal v Zevetě nebo který byl vybrán a odvezen z tzv. černých skládek po okolí Březové. Ty byly odstraněny během roku 2007 a 2008. Např. za odstranění disku z pneumatiky obec zaplatí od 50,- Kč do 600,- Kč (záleží na velikosti), za odběr kompletní televize se platí 2,50 Kč za kg, za rozebranou TV obec zaplatí 9,50 Kč za kg, za ostatní el. odpad 2,50 Kč za kg a neúplné kusy 7,70 Kč za kg. Vzhledem k tomu, že do dvora Zevety chodili někteří občané rabovat, platili jsme převážně ty vyšší sumy za neúplné kusy.
V obci máme nádoby na třídění plastů, bílého a barevného skla. Pokud někdo vhodí do bílého skla byť jen kousek skla barevného, firma tento svoz automaticky počítá jako manipulaci s barevným sklem, což je dražší. Svoz nebezpečného odpadu je 2 x za rok, papír 1 x za rok, kov dle potřeby (od prosince do března se kov nesbírá). Poplatek za svoz a likvidaci odpadů činí u nás v obci 374,- Kč na osobu na rok, platí se maximálně za tři osoby v domácnosti. Do konce listopadu byl příjem 296 000 Kč.
Josef Trecha, starosta obce
|